Belg kiest bij de aankoop van keukentoestellen resoluut voor kwaliteit!

Bijna de helft van de Belgen heeft minstens één Miele toestel in huis

Woensdag 1 maart 2017 — Uit een recente studie van Test Aankoop bij meer dan 28000 Europeanen, waaronder 7000 Belgen blijkt dat consumenten Miele beschouwen als het betrouwbaarste merk op de markt. En dat wordt nu ook bevestigd door een studie die Miele uitvoerde in 2016. Daaruit blijkt dat maar liefst 42% van de Belgen minstens een Miele toestel in huis heeft. Waarbij wasmachines en vaatwassers absolute koplopers zijn. Ook vandaag is het Duitse familiebedrijf de nummer 1 onder de fabrikanten van was- en kooktoestellen in het premiumsegment en staat het meer dan welke andere onderneming in deze sector ook voor kwaliteit, duurzaamheid en innovatie. 

Toen Carl Miele en zijn partner Reinhard Zinkann in 1899 hun eerste melkcentrifuges en karnmachines produceerden, waren er in dezelfde streek meer dan 30 fabrikanten van gelijkaardige producten. Om tegen zoveel concurrentie op te kunnen, focusten Miele en Zinkann van in het prille begin op topkwaliteit en op superieur comfort voor de gebruiker. Het bedrijf nam enkel genoegen met uitgelezen materialen die bovendien geavanceerdere bewerkingen ondergingen dan die van de concurrentie. En er ging veel aandacht naar het voortdurend verbeteren van zowel de functionaliteit als het gebruiksgemak. Het kwaliteitsmotto “immer besser” – een vondst uit de prille beginjaren – is anno 2017 nog altijd het devies van Miele.