Een stand met klanten in de hoofdrol?

Miele stunt tijdens Batibouw en bemant als eerste merk ooit haar Batibouw-stand met fans.

Dinsdag 23 februari 2016 — Donderdag opent Batibouw haar deuren. Traditioneel worden de meeste stands bemand met hostessen, topchefs,… Miele kiest dit jaar resoluut voor een andere aanpak en zet Miele-consumenten in de hoofdrol. Een absolute primeur voor België!  

Helen Willems, Algemeen Directeur Miele België licht toe: “Onze Miele-consumenten zijn bijzonder trouw. Ze houden écht van onze brand en hebben heel dikwijls bijzonder inspirerende verhalen over hun ervaringen met onze producten. Ik ben er dan ook rotsvast van overtuigd dat zij de beste woordvoerders zullen zijn om hun liefde voor het merk door te geven aan de bezoekers van onze stand.

Uit een studie uitgevoerd door True North blijkt dat een derde van alle Belgen een Miele-toestel heeft en dat 82% van alle Miele-klanten geen toestel van een ander merk meer wil. De Miele oproep om “merkambassadeur” te worden op de Batibouw-stand, viel dan ook niet in dovemansoren en heel wat  fans stelden zich kandidaat. Een veertigtal onder hen krijgt dit jaar de hoofdrol op de Miele Batibouw-stand waar zij graag hun ervaringen met Miele delen met de beursbezoekers.

Helen verklaart: “Miele is een familiebedrijf, mensen worden hier naar waarde geschat. Warmte en authenticiteit zijn belangrijk, net als ons streven naar kwaliteit. Dat Miele als eerste bedrijf consumenten inzet op onze stand tijdens Batibouw, past helemaal binnen onze strategie om het merk nog dichter bij de consument te brengen en hen te inspireren. Zoals een échte love brand betaamt.”