Miele bemant als eerste merk ooit haar Batibouw-stand met fans.

Jan, Mia en Maurice delen op de openingsdag hun persoonlijke verhalen en tips met de Miele bezoekers

Donderdag 25 februari 2016 — Vandaag opent Batibouw haar deuren. Traditioneel worden de meeste stands bemand met hostessen, topchefs,… Miele kiest dit jaar resoluut voor een andere aanpak en zet Miele-consumenten in de hoofdrol. Een absolute primeur voor België!  Vandaag delen Jan, Mia en Maurice  hun persoonlijke verhalen en tips met de Miele bezoekers.

Alvast een voorsmaakje...

Jan vertelt: "Mijn moeder, Trees, is 82 jaar. Ze is altijd in de weer geweest voor haar man en haar gezin van 5 kinderen. Precies 38 jaar geleden is ze brood beginnen bakken. En wat me vooral is bijgebleven, is haar koekebrood. Een recept met mooie herinneringen, dat ik recent wist te verbeteren dankzij een vernuftige functie van mijn Miele-oven.”

Mia vult aan "Mijn verhaal is al een oud verhaal. Zo'n 50 jaar zal dit zijn. Als kind kende ik Miele: mijn ouders hadden dit in huis, en dan neem je dat over als je content bent. Vroeger hadden we het budget niet om alles ineens aan te kopen. Dat was stuk per stuk."

Maurice ontdekte een totaal nieuwe vorm van koken "“Ach, we zullen onze oude kookplaat en oven nog maar even verder gebruiken.”, denk je dan. Tot je bedenkt dat een nieuw kooktoestel wel welkom zou zijn, en je weer op pad gaat om eens te kijken wat er allemaal op de markt is. Een vriendelijke verkoopster begint over een "stoomoven".  Ja, al wel van gehoord, maar da’s toch meer iets voor grote horecazaken? Niet voor in een huis met 2 personen? Is dat wel een zinvolle investering?"

Helen Willems, Algemeen Directeur Miele België licht toe waarom Miele nu net kiest om consumenten aan het woord te laten op hun stand. “Onze Miele-consumenten zijn bijzonder trouw. Ze houden écht van onze brand en hebben heel dikwijls bijzonder inspirerende verhalen over hun ervaringen met onze producten. Ik ben er dan ook rotsvast van overtuigd dat zij de beste woordvoerders zullen zijn om hun liefde voor het merk door te geven aan de bezoekers van onze stand.  Dat Miele als eerste bedrijf consumenten inzet op onze stand tijdens Batibouw, past helemaal binnen onze strategie om het merk nog dichter bij de consument te brengen . Zoals een échte love brand betaamt.”