Miele en BMW sluiten exclusieve partnership rond merkbelevingen

Miele en BMW sluiten exclusieve partnership rond merkbelevingen

Donderdag 14 januari 2016 — BMW Group Belux en Miele Belux hebben vandaag op het Autosalon van Brussel een exclusieve samenwerkingsovereenkomst voor drie jaar getekend. Beide merken die dezelfde passie voor kwaliteit, comfort, innovatie en duurzaamheid delen zullen in de komende maanden gezamenlijke merkbelevingen ontwikkelen, onder meer op vlak van gastronomie. De eerste concrete samenwerking krijgt vorm op het Autosalon waar de gasten van BMW kunnen genieten van een unieke koffiebeleving geschonken door Miele.

 

Gedeelde passie voor kwaliteit en innovatie

Helen Willems, Algemeen Directeur Miele Belux: “Ik ben bijzonder opgetogen met het partnership tussen BMW en Miele. We willen vanaf dit jaar nog meer inzetten op experience marketing en gezamenlijke merkbelevingen uitwerken met BMW past volledig in deze strategie. We zijn overtuigd dat Miele consumenten tijdens de unieke BMW belevingen onze producten nog intenser kunnen ervaren.”

 

Jean-Philippe Parain, President & CEO van BMW Group Belux: “BMW en Miele zijn allebei merken met een lange traditie van klantgerichte innovatie en betrouwbare kwaliteit. Ik verheug mij daarom dat we gaan samenwerken om onze klanten, de bezoekers van de BMW Brand Store en de leden van de BMW Club 7 nog meer verrassende en exclusieve belevingen te kunnen aanbieden.”

 

BMW en Miele zullen gezamenlijke live belevingen uitwerken in samenwerking met live communication bureau The Oval Office die reeds verschillende jaren evenementen en brand activations creëert en uitwerkt voor BMW Belux.

 

 

Over BMW Group

Met haar drie merken BMW, MINI en Rolls-Royce is de BMW Group wereldwijd de nummer één als producent van premium automobielen en motorfietsen en premium financiële en mobiliteitsdiensten. Als internationale onderneming beschikt BMW over 30 productie- en montagevestigingen in 14 landen en via haar globale distributienetwerk is het concern vertegenwoordigd in meer dan 140 landen. In 2014 verkocht de BMW Group om en bij de 2.118 miljoen automobielen en meer dan 123.000 motorfietsen. Het resultaat voor belastingen liep in het boekjaar 2013 op tot ca 7,91 miljard euro, de omzet bedroeg 76,06 miljard euro. Op 31 december 2013 stelde de onderneming wereldwijd 110.351 mensen tewerk. Van oudsher vormen langetermijndenken en verantwoord handelen de grondslag van het succes van de BMW Group. De onderneming heeft ecologische en sociale duurzaamheid langsheen de gehele productieketen, een alomvattende verantwoordelijkheid voor haar producten en het zuinig omspringen met natuurlijke grondstoffen vast in haar strategie verankerd.

 

www.bmwgroup.com

 

Perscontact:

BMW Group Belux

Christophe Weerts

GSM: +32 476 33 98 07

Tel.: +32 3 890 97 08

E-mail: christophe.weerts@bmw.be

 

Perscontact:

Miele Belux

Karen Willekens

GSM: +32 479 550 330

Tel.: +32 2 451 15 96

E-mail: karen.willekens@miele.be